自主企画調査レポート「CAR-T細胞療法の実態把握調査 2023」/Survey to understand the current landscape of CAR-T cell therapy 2023
2021年以来、2年ぶりのCAR-T細胞療法に関する現状と課題の把握に焦点を当てた、好評な自主企画調査の第四弾を実施しました。CAR-T細胞療法を導入できる施設数はわずかに増加しており、まだまだ限定的な治療法ではありますが、治療医の中で根治を目指す「治療選択肢」として確実に浸透しています。対象患者像も増加傾向にあります。
国内でも製造販売承認が取得された二重特異性抗体は、今後、多くの開発品が市場に登場する見込みであり、期待が高まっております。本調査では、二重特異性抗体とCAR-T細胞療法との使い分けについても本調査で掘り下げました。
これからの造血器腫瘍に関する展望を示すデータを中心に、調査結果のサマリーを公開します。
調査概要
調査目的 | •CAR-T細胞療法の現状や課題の把握 •二重特異性抗体の認知・期待度合いと、CAR-T細胞療法との使い分けに関する展望の把握 |
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調査方法 | 1 on 1 インタビュー調査(全国) インターネット調査(全国) |
調査対象者 | 「血液内科」「血液腫瘍科」「腫瘍内科」等の医師 |
有効回答 | 20サンプル(インタビュー調査) 298サンプル(インターネット調査) |
調査時期 | 2023年9月 |
調査主体 | 株式会社インテージヘルスケア マーケティングインサイト事業部 メディカルリサーチ1部 オンコロジー/スペシャリティ グループ |
調査結果の詳細につきましては、以下の資料をご覧ください。 (無償レポート)
We conducted the fourth round of our well-received syndicated survey focusing on understanding the current status and challenges of CAR-T cell therapy for the first time in two years since 2021. The number of facilities offering CAR-T cell therapy has increased slightly, and although it is still a limited treatment, it has been firmly gaining ground as “a treatment option” aimed at cure among the treating physicians. The types and the number of target patients are also increasing.
Bispecific antibodies, for which marketing approval has been obtained in Japan, are expected to come into the market for a number of products down the road, showing promise. In this survey, the selective use of bispecific antibodies and CAR-T cell therapy was also explored.
Here ,we share a summary of the survey results, focusing on data that will provide perspectives on hematopoietic tumors in the future.
Survey Overview
Survey objectives | •Understand the current status and challenges of CAR-T cell therapy •Understand the level of awareness of and expectations for bispecific antibodies and perspectives on the selective use of bispecific antibodies and CAR-T cell therapy |
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Methodology | •1-on-1 Interview survey (nationwide) •Online survey (nationwide) |
Target respondents | Physicians specializing in hematology, hematology or oncology, medical oncology, etc. |
Valid responses | •20 samples (interview survey) •298 samples (online survey) |
Survey period | September 2023 |
Conducted by | INTAGE Healthcare Inc. Marketing Insight Division, Medical Research Department 1, Oncology/Specialty Group |